Am ales

 „Cu ce putere faci Tu aceste lucruri? Şi cine Ţi-a dat puterea aceasta ca să le faci?” Isus le-a răspuns: „Am să vă pun şi Eu o întrebare. Răspundeţi-Mi la ea şi apoi vă voi spune şi Eu cu ce putere fac aceste lucruri.Botezul lui Ioan venea din cer ori de la oameni? Răspundeţi-Mi!”

Oamenii cauta raspunsuri si ar fi usor pentru ei sa stie sigur multe lucruri. Ce invata Isus aici e ca in unele nu este nevoie de multa stiinta ci de multa credinta.Cu botezul lui Ioan erau doar doua posibilitati :din cer sau de la oameni. Trebuia ca cineva sa aleaga sa creada ceva ,unul din ele . Nu era greu si duhul lor ii ajuta dar ei se impotriveau si nu vroiau sa creada adevarul din cauza implicatiilor pe care le aducea cu ea credinta aceasta.

Ce nevoie mai e ca Dumnezeu sau Isus sa faca descoperiri mai mari ,vor fi tratate cu aceeasi necredinta . In toate acestea sunt doar doua posibilitati sa crezi sau sa nu crezi, nu exista cale de mijloc. Fariseii isi aratau propria viclenie sa poti alege si sa nu vrei sa o faci pentru ca asta va schimba complect ceea ce este cineva. Desi nu sunt categorici spunand nu cred fariseii spun nu cred cautand o cale de mijloc si aratand prin aceasta ce ei stiu adevarul, il intuiesc dar nu vor sa il creada.

Nimeni nu este in situatia in care sa poata spune : nu am stiut ce sa cred ,ci mai degraba in situatia in care : nu am vrut sa cercetez, nu am vrut sa fiu cercetat, am ales sa traiesc in ignoranta, facand de fapt prin aceasta tot o alegere.

Lasă un răspuns

